REGULAMIN CHORZOWSKIEJ LIGI PIŁKARSKIEJ
GRAMY RAZEM
1. Organizatorem Chorzowskiej Ligi Piłkarskiej
Gramy razem jest Stowarzyszenie na Rzecz Rodziny z siedzibą przy ul.
Omańkowskiej 1, 41-500 Chorzów.
2.Chorzowska Liga Piłkarska będzie polegać na rozgrywaniu cyklicznie-co
tygodniowo meczy piłkarskich systemem każdy z każdym.
3.Mecze rozgrywane będą raz w tygodniu w godzinach
od 1545do 1800.Miejscem rozgrywania Ligi będzie boisko Zespołu Szkół Technicznych i
Ogólnokształcących nr 3 ul. Stefana Batorego 37.
Prosi się aby drużyny rozgrywające swe meczy
stawiały się na boisku co najmniej 15 min przed rozpoczęciem meczu
3.Celem
przeprowadzenia Ligi jest:
· Propagowanie
wśród dzieci i młodzieży z rodzin zagrożonych patologią społeczną sportu jako
formy rozwoju i spędzania czasu wolnego,
· wyrabianie przekonania o
potrzebie aktywności ruchowej, rekreacyjnej, zdrowotnej
i sportowej w życiu codziennym,
· uświadomienie potrzeby
prowadzenia zdrowotnego trybu życia,
· integracja wychowanków
Chorzowskich Placówek Pomocowych każdego typu
· stworzenie możliwości
kształtowania poprawnej komunikacji między rówieśnikami,
· nawiązywanie nowych znajomości
i przyjaźni,
· podnoszenia poczucia własnej
wartości, poprzez umożliwienie „zdrowej rywalizacji” zgodnie z zasadami „fair
play”,
· zapobieganie agresji wśród dzieci.
4.Informacje odnośnie drużyn, systemu rozgrywek
oraz dokumentacji turniejowej:
· Uczestnikami
zawodów mogą być zarówno chłopcy jak i dziewczynki urodzeni w roku 1999
i młodsi. Wszyscy zawodnicy muszą być
uczestnikami-podopiecznymi placówki
która zgłasza drużynę;
· Drużyna może
składać się maksymalnie z 12 zawodników + opiekunów W skład drużyny zależnie od boiska może
wchodzić ( 5 piłkarzy +bramkarz lub 4 piłkarzy + bramkarz) oraz zawodnicy
rezerwowi;
· Przed
pierwszym turniejem należy złożyć u organizatora komplet dokumentów tj: pisemny
formularz zgłoszeniowy podpisany przez dyrektora Placówki, który jest
potwierdzeniem zgody na udział dzieci w Lidze,
· Każdą z
drużyn obowiązuje jednolity strój sportowy podczas rozgrywek preferowane są
stroje z numerkami na plecach co ułatwi pracę sędziemu;
· Dopuszczalne jest obuwie płaskie lub z
przeznaczeniem na sztuczną nawierzchnię – bez korków;
· Mecze
rozgrywane będą systemem każdy z każdym 2 x 12 minut;
· Punktacja za
mecze jest następująca wygrana 3 pkt. Remis 1pkt. Przegrana 0pkt. W razie
nieobecności nieusprawiedliwionej drużyny zasądzony zostanie walkower na rzecz
przeciwnika
· Zawodnicy nie biorący udział w rozgrywanym
meczu przebywają poza linią boczną boiska
· O kolejności
miejsc Lidze decydować będą punkty zdobyte podasz trwania Ligi
· Przy równej liczbie punktów o kolejności
drużyn decydują – pojedynek bezpośredni, bilans bramek, większa ilość bramek
strzelonych, dodatkowy mecz
· W sytuacji gdy większa niż dwie liczba drużyn
ma ten sam dorobek punktowy, tworzy się tzw. małą tabelę z uwzględnieniem
wyłącznie wyników pomiędzy zainteresowanymi drużynami,
a w ustalaniu kolejności bierze się zdobyte punkty oraz bilans bramek
a w ustalaniu kolejności bierze się zdobyte punkty oraz bilans bramek
· Jeden
zawodnik nie może być zgłoszony do więcej niż jednej drużyny
· Obsadę sędziowską zapewnia
organizator;
· Podczas
turniejów obowiązują przepisy gry w piłkę nożną PZPN;
· Zmiany
zawodników system hokejowy, na swojej połowie boiska. Do zmiany należy
wykorzystywać przerwy w grze. Zawodnik wchodzący na boisko może to uczynić dopiero
wtedy gdy zawodnik schodzący je opuści;
· Zawodnicy
mogą być wykluczeni z gry za nieprawidłowe zachowanie na czas od 2 do 5 minut
według interpretacji sędziego, w wyjątkowych sytuacjach cały mecz. Uzyskanie
czerwonej kartki wklucza zawodnika z gry podczas trwającego meczu oraz w
następnej kolejce rozgrywek.
5.
Nagrody:
· Nagrody za
zajęcie miejsc od 1 do 3 oraz za uczestnictwo w Lidze zostaną rozdane po
zakończeniu zmagań sportowych
· Upominki
indywidualne otrzymują: najlepszy zawodnik turnieju (który zostanie wybrany
przez trenerów i opiekunów wszystkich drużyn) , najlepszy bramkarz turnieju
(który zostanie wybrany przez trenerów i opiekunów wszystkich drużyn),zdobywca
największej ilości bramek (król strzelców).
6.Porządek
i bezpieczeństwo:
· Trenerzy i
opiekunowie drużyn odpowiedzialni są za swych podopiecznych. Maja obowiązek
dbać o ich bezpieczeństwo na obiektach sportowych i nie pozostawiać ich bez
opieki. Tym samym odpowiadają finansowo za wszelkie spowodowane przez nich
uszkodzenia i straty.
7.Sprawy
organizacyjne:
· Organizator
zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie;
· Organizator
zastrzega sobie również prawo do utrwalenia przebiegu imprezy dla celów
dokumentacji oraz promocji/reklamy imprezy. Wizerunek osób przebywających na
terenie imprezy może zostać utrwalony a następnie rozpowszechniony dla celów
dokumentacyjnych sprawozdawczych, reklamowych i promocyjnych.
· Za
nieprzestrzeganie regulaminu i zasad grozi kara dyskwalifikacji z rozgrywek lub
walkower. W sprawach spornych interpretacjia
niniejszego regulaminu należy do organizatora.